BEST OFFERS

Wednesday 10 February 2021

Waze Welcomes Audible to its Audio Player Program

              

 


 

The leading creator and provider of premium audio storytelling is teaming up with Waze to give drivers the perfect book for every trip

 

New York, NY - February 10, 2021: Waze, the platform bringing together communities on and off the road, today announced Audible has joined their Audio Player Program, giving drivers a way to fill time in the car with meaning, learning, art and storytelling.

 

Audible on Waze offers drivers with an Audible membership easy access to its catalogue of more than 600,000 Audible Originals, audiobooks, podcasts, and other audio programs. So whether riding with the kids, road tripping, or heading home from work, there's an Audible title to accompany every drive. 

 

“We are very excited to kick off 2021 by welcoming Audible into the Audio Player family,” said Adam Fried, Head of Global Partnerships at Waze. “Audible is such a beloved brand with a huge catalogue of content and we’re thrilled to be able to bring it straight to their drives. Our users have already driven over 100 billion kilometers while listening to content from streaming services on our Audio Player, and we can’t wait to bring this experience to even more users thanks to our collaboration with Audible.”

 

"We’re delighted to be able to offer our members around the world a new way to access Audible,” said Derek Murphy, VP, Business Development at Audible. “Whether you’re listening to the latest Audible Original or catching up on a recent best-seller, Audible on Waze allows you to seamlessly enjoy audio content that entertains, inspires and informs you.”

 

Audible members can listen on Waze by simply opening the Waze app and tapping the music note icon to select Audible as their audio player. They can start enjoying audio content directly through  Waze right away, including Audible Originals, audiobooks and podcasts. Audible members will also receive next turn directions from Waze inside the Audible app.

 

Audible is the latest streaming service to integrate its audio experience into Waze by using the Waze Audio Kit.

 

The Audible integration for Waze Audio Player will begin rolling out from today. You can download Waze here, and to integrate your audio app with Waze, apply for the Waze Audio Kit here.

 

****

About Waze

Waze is where people and technology meet to solve transportation challenges. It's a platform that empowers communities to contribute road data, edit Waze maps, and carpool to improve the way we move about the world. Thanks to Wazers everywhere, Waze is able to partner with municipalities and transit authorities to reduce traffic and congestion—leveraging current infrastructure while impacting city planning. 

 

A world with better transportation doesn't have to be in the distant future. By harnessing the power of community to reverse negative trends in transportation, Waze can create a world where traffic is history.

Monday 8 February 2021

एमजी मोटर इंडियाने नवी 'झेडएस ईव्ही २०२१' लॉन्च केली



~ एकदा चार्ज केल्यावर ४१९ किमी धावणार ~

मुंबई, ८ फेब्रुवारी २०२१: एमजी मोटर इंडियाने नवी झेडएस ईव्ही २०२१ ही २०.९९ लाख रुपये किंमतीत (एक्स-शोरूम, नवी दिल्ली) लॉन्च केली आहे. या अपडेट व्हर्जनमध्ये सर्वोत्तम वर्गात ४४.५ kWh हाय टेक बॅटरी असून ती एकदा चार्ज केल्यावर ४१९ किमी धावते. नव्या २१५/५५/आर१७ टायर्ससह सुसज्ज वाहन आणि बॅटरी पॅक ग्राऊंड क्लीअरन्स अनुक्रमे १७७ मिमी व २०५ मिमी एवढा आहे.

आपल्या भागीदारांसह देशभरात चार्जिंग इकोसिस्टिमचा विस्तार करत झेडएस ईव्ही २०२१ ही आता ३१ शहरांमध्ये बुकिंगसाठी उपलब्ध करून देण्यात आले आहे. जानेवारी २०२० मध्ये सुरुवातीला ही कार ५ शहरांमध्ये लाँच करण्यात आली होती.

एमजी झेडएस ईव्ही ही १४३ पीएस पॉवर आणि ३५० एनएम टॉर्सह येते तसेच ती ० ते १०० kmph अंतर ८.५ सेकंदात पोहोचू शकते. ही कार एक्साइट व एक्सक्लुझिव्ह प्रकारात उपलब्ध आहे. भारतातील पहिली शुद्ध इलेक्ट्रिक इंटरनेट एसयुव्ही म्हणून तिच्यावर एमजीचे जागतिक संकेत असून त्यात अनेक नावीन्यपूर्ण सुविधा आहेत. या सुविधांमध्ये पॅनोरमिक सनरुफ, १७ इंच डायमंड कट अॅलॉयव्ह िल्स आणि २.५ पीएम फिल्टर इत्यादींचा समावेश आहे.

झेडएस ईव्ही सोबत एमजीने आपल्या ग्राहकांना ५- वे चार्जिंग इकोसिस्टिम दिले असून घर किंवा ऑफिसमध्ये मोफत एसी फास्ट चार्जर, पोर्टेबल इन-कार चार्जिंग केबल, डीलरशिपसाठी डीसी सुपरफास्ट चार्जिंग स्टेशन, २४x७ चार्ज-ऑन-द-गो सुविधा (५ शहरांमध्ये) व सॅटेलाइट शहर तसेच पर्यटन केंद्रांमध्ये चार्जिंग स्टेशन आहेत.

एमजी मोटर इंडियाचे अध्यक्ष व व्यवस्थापकीय संचालक श्री राजीव छाबा म्हणाले, “ १ वर्षाच्या खूप कमी वेळात झेडएस ईव्ही ही क्रांतिकारी कार लाँच करताना आम्हाला अभिमान वाटत आहे. याद्वारे इलेक्ट्रॉनिक वाहनांप्रति आमच्या वचनबद्धतेचा पुनरुच्चार होतो. आमच्या ग्राहकांना मालकीचा उत्कृष्ट अनुभव मिळण्यासाठी देशभरात आमच्या इकोसिस्टिम पार्टनर्ससोबत आम्ही मजबूत चार्जिंग सुविधा उभ्या करत आहोत.”

या कारनिर्मात्याने ‘इको ट्री चॅलेंज’ देखील आणले असून याअंतर्गत झेडएस ईव्ही मालक पर्यावरणीय उपक्रमात सहभागी होऊ शकतात. याद्वारे त्यांची CO2 सेव्हिंग आणि रिअल टाइममध्ये राष्ट्रीय क्रमवारी तपासू शकतात. एमजी झेडएस ईव्ही 2021 ही एमजी ईशील्ड सोबत संरक्षित असून, याद्वारे कारनिर्माता ८ वर्षांसाठी अमर्याद किमीकरिता ५ वर्षांची मोफत वॉरंटी/१.५ लाख किमी वॉटंरी बॅटरीपॅक सिस्टिमसाठी, ५ वर्षांसाठी राउंड-द-क्लॉक रोडसाइड असिस्टन्स  आणि ५ लेबर-फ्री सर्व्हिसेस दिल्या जातात.

Friday 5 February 2021

भारतीय उद्योगांच्या भविष्यासाठी मार्टेकची सुविधा



(लेखक: श्री. प्रभाकर तिवारी, सीएमओ, एंजल ब्रोकिंग लिमिटेड)

काही वर्षांपूर्वी जगाला डिजिटल सोल्यूशन्सचा शोध लागला आणि कोरोना संसर्गापासून बचाव करण्यासाठी घरात राहवे लागण्याच्या काळात तर या उपाययोजनांची अखंड भरभराट झाली. प्रत्येक क्षेत्र डिजिटल भांडवलाच्या शोधात असताना बिझनेसदेखील ग्राहकांना, सेवा प्रदात्यांना ऑनलाइन सेवा देण्यासाठी हे तंत्रज्ञान स्वीकारत आहेत. यातच पैसा कमावण्याचे आणखी काही मार्ग खुले झाले आहेत, ज्याद्वारे किफायतशीर मार्केटिंग सोल्युशन्स समोर आणले आहेत.

अनेक तंत्रज्ञान क्रांतीनंतर, मार्केटिंग व जाहिरात क्षेत्राला या बदलांपासून वेगळे राहणे कठीण आहे. कारण या प्रवाहात यूझर्सचा मोठ्या प्रमाणावर सहभाग आहे. तसेच भारतात इंटरनेट व स्मार्टफोन वापरातील विस्फोट हा दैनंदिन जीवनात डिजिटल इकॉनॉमीने किती बदल घडवले आहेत, हे दिसते. त्यामुळे ब्रँड व जाहिरातदारांना मार्टेक आधारीत चॅनल्सचा आधार घेण्याचे मूल्य कळाले असून याद्वारे त्यांच्या उत्पादनविक्रीत वृद्धी कायम राहू शकते.

विविध धोरणांमध्ये मार्टेकची भूमिका: एखाद्या प्लॅनमध्ये जेव्हा विविध दृष्टीकोनांद्वारे सर्व शक्य चॅनल्सचा विचार केला जातो, तेव्हाच ते अचूक मार्केटिग धोरण असू शकते. पायाभूत बाबी समान राहतील. डिजिटल साधने एकत्रितपणे मार्टेक सोल्यूशनची स्थापना करतात. ग्राहकांच्या गरजा समजून घेणे, सर्व क्षेत्राच्या गरजांशी जुळते सर्व प्रवाहांची यादी करण्यापासून या सर्वाची सुरुवात होते. प्रत्येक गरज लक्षात घेऊन ती भागवण्यासाठी योग्य प्रभावी साधन वापरणे, ही त्यामागील कल्पना आहे. स्टॅकमध्ये इमेल मार्केटिंग, सर्वाधिक वेळ गुंतवून ठेवणारे सोशल मीडिया सॉफ्टवेअर्स, मोबाइल आधारीत साधने व अॅप्स, सीआरएम सॉफ्टवेअर्स , एसईओ टूल्स, डाटा अॅनलेटिक्स साधने इत्यादी घटकांचा समावेश असू शकतो. हे घटक यूझरची मूल्यांकन व रेकॉर्ड करण्याची पातळी वाढवते. तसेच ग्राहकांच्या पसंतीबाबत अधिक माहितीदेखील पुरवते.

जेथे एखाद्या मोहिमेचे सलग टप्प्या-टप्प्याने नियोजन करणे आवश्यक असताना, डाटा अॅनलाइज ही गरज बनली आहे. अशा स्थितीत तंत्रज्ञान हे निर्णय घेणाऱ्याची नव्हे तर सक्षमकाची भूमिका बजावू शकते, हे लक्षात ठेवावे. एकूणच, डेटा कशा प्रकारे वापरला पाहिजे, कोणत्या साधनांमध्ये गुंतवणूक हवी, प्रेक्षकांसाठी कोणत्या वेगळ्या प्रकारे मार्केटिंग कँपेन केले पाहिजेत याची संपूर्ण जबाबदारी ग्राहक व मार्केटिंग एजन्सीवर असते. प्रत्येक फर्मला विविध साधनांचा सेट किंवा मार्टेक स्टॅकची गरज असू शकते. संबंधित क्षेत्र किंवा दिल्या जाणाऱ्या सेवेवर ते आधारीत आहे.

प्रचंड डिजिटल वृद्धी दर्शवणारे क्षेत्र: कोव्हिड-१९ साथीमुळे प्रत्येक क्षेत्रातील विक्री व आकडेवारीवर परिणाम झाला. ब्युटी आणि वेलनेसचे उदाहऱण घेऊ. कोरोना विषाणूचा उद्रेक होईपर्यंत उत्साही लोकांकडून याचा सोयीनुसार वापर केला जात होता. ई-कॉमर्सच्या गगनाला भिडणाऱ्या शुल्कामुळे तसेच यशस्वी लॉकडाऊनमुळे या कंपन्यांना दारोदार डिलिव्हरी आणि ऑनलाइन सेवा प्रदान कराव्या लागल्या. यातून वेगळे मार्टेक सोल्युशनची मागणी आली. कारण इंडस्ट्रीला मोठ्या प्रमाणावर तरुण डेमोग्राफिकची गरज होती. हे लोक ब्रँड काँशियस व समाजातील विशिष्ट स्तराशी निगडित आहेत. या कंपन्यांना डिजिटल मार्केटिंग अॅव्हेन्यू वापरावे लागतील. यात मार्केटप्लेस/नेटवर्कस इन्फ्लूएंसर प्लॅटफॉर्म्स, सोशल मीडिया मेसेंजर्स, ई-कॉमर्स वेबसाइट्सच्या जाहिरातींचा समावेश होतो. याद्वारे कंपन्या ग्राहकवर्गापर्यंत पोहोचतील.

याचप्रमाणे, वित्तीय सेवा क्षेत्रात तरुण व्यावसायिक, लघु व मध्यम उद्योग, नवे कर्जाचे ग्राहक इत्यादींना दिल्या जातात. या प्रकारची डेमोग्राफिक मोठ्या भागात विस्तारलेली असल्याने इंटरनेटचा वापर वाढल्यास अधिकाधिक लोक वित्तीय क्षेत्राशी जोडले जातात.

या स्थितीतदेखील, मार्केटर्सना बीएफएसआय सेक्टरसाठी मार्टेक सोल्युशन तयार करताना आणखी एका मोठ्या समस्येचा सामना करावा लागतो. ती म्हणजे त्यांची पोहोच खूप विस्तृत आहे. संपूर्ण इकोसिस्टिम ही विकसित होणाऱ्या डिजिटल अर्थव्यवस्थेच्या गतीशील स्वरुपाचे निदर्शक आहे. व्यवसाय व संस्थांनी प्रत्येकाकडे उपलब्ध असताना हजारो मार्टेक साधने वापरण्यापूर्वी विशिष्ट क्षेत्रातील अजेंड्यावर लक्ष केंद्रित केले पाहिजे. आपले लक्ष्य मोठ्या प्रमाणावर नेतृत्व करण्यावर आहे की, वैयक्तिकृत उद्देशावर आहे, हे ठरवणे आवश्यक आहे. साधनांचा प्रभावीपणे वापर केल्यास व्यवसायांना फरक नक्की जाणवेल.

Tuesday 2 February 2021

The Institute of Chartered Accountants of India (ICAI) today announced the results of CA. Final Examination (Old Course & New Course) held in November, 2020.


  

Since December 1949, the Chartered Accountancy Examination is held twice in a year in the months of May and November.  

This year, due to COVID 19 pandemic, the Chartered Accountants examinations for Final (Under Old & New Course) were held from 21st November to 14th December, 2020 and the same were conducted successfully and safely, in more than 1000 examination centres.

Chartered Accountants Final Examination (Old Course) held in Nov., 2020 

I. Details of top three rank holders on All India Basis for Chartered Accountants Final Examination (Old Course) held in November, 2020 are mentioned below: 

  

All India Topper First Rank 

All India Second Rank 

All India Third Rank 

Name 

Essakiraj A 

Sripriya R 

Mayank Singh 

City 

Salem 

Chennai 

Jaipur 

Roll No. 

152116 

110416 

127895 

Marks 

553/800 

501/800 

489/800 

Percentage % 

69.13% 

62.63% 

61.13% 

Phone 

8870240299 

9080152430 

9711382474 

  

The above details are also attached at Annexure-A 

II. The result analysis of the Chartered Accountants Final Examination (Old Course) in terms of number of candidates appeared, number of candidates passed and the pass percentage is mentioned in the attachment at Annexure-B. 

III. For your reference, placed below is the data for Chartered Accountants Final Examination held in November, 2020. 

  • No. of Students admitted in the Final Exam (Old Course)  –  64,345  
  •  No. of Final Exam Centers– 613  

 

Chartered Accountants Final Examination (New Course) held in Nov., 2020 

I. Details of top three rank holders on All India Basis for Chartered Accountants Final Examination (New Course) held in November, 2020 are mentioned below: 

  

All India Topper First Rank 

All India Second Rank 

All India Third Rank 

Name 

Komal Kishor Jain 

Mudit Agrawal 

Rajvi Bhadresh Nathvani 

City 

Mumbai 

Surat 

Mumbai 

Roll No. 

249935 

267069 

251967 

Marks 

600/800 

589/800 

587/800 

Percentage % 

75% 

73.63% 

73.38% 

Phone 

9769784180 

9725275144 

9773351403 

  

The above details are also attached at Annexure-C 

II. The result analysis of the Chartered Accountants Final Examination (New Course) in terms of number of candidates appeared, number of candidates passed and the pass percentage is mentioned in the attachment at Annexure-D. 

III. For your reference, placed below is the data for Chartered Accountants Final Examination (New Course) held in November, 2020.

  •  No. of Students admitted in the Final Exam (New Course)  –  78,146
  •  No. of Final Exam Centers across the globe - 720  

The result analysis of Chartered Accountants Final Examination have been hosted on the websiteicaiexam.icai.orgcaresults.icai.orgicai.nic.in 

Friday 29 January 2021

Bharat Petroleum Corporation Limited bags four coveted awards at FIPI Oil & Gas Awards 2020

 



The FIPI Oil and Gas Awards celebrates the industry’s most outstanding achievements

 

Mumbai, January 28, 2021: Bharat Petroleum Corporation Limited (BPCL), a ‘Maharatna’ and a Fortune Global 500 Company has received four coveted awards at the prestigious FIPI Oil & Gas Awards 2020.

 

The awards were presented by Shri. Dharmendra Pradhan Hon’ble Minister of Petroleum and Natural Gas and Steel, Government of India on Jan 27, 2021.

 

Bharat Petroleum Corporation Limited was awarded the 'Innovator of the year – Team ‘, led by Mr. Srinivasulu Kaalva, Senior Manager (R&D) of Bharat Petroleum Corporation Limited    for developing Divided Wall Column technology for improving the energy efficiency of distillation columns. This technology is successfully implemented in the Kochi Refinery Naphtha Distillation unit and BPCL is the first Indian company to demonstrate Divided Wall Column technology on a commercial scale.

The Company’s subsidiary Bharat Oman Refineries Limited (BORL), was conferred with ‘Refinery of the Year’ (Capacity upto 9 MMTPA)' for achieving significantly higher levels of performance in production, operational efficiencies and energy conservation while meeting the norms of health, safety and environment protection.

BORL was also awarded the 'Sustainably Growing Corporate of the Year' for outstanding contribution in achieving excellence in sustainability performance and care for environment.

Ms. D Rajeswari, from BPCL, Mumbai Refinery, received the coveted 'Young Achiever of the Year' award for innovative approaches in capacity expansion of Crude Distillation Unit & strategic extension of pipeline network in Refinery bringing about synergy, benefit and integration of facilities.


On the occasion, Mr. P.V. Ravitej, Executive Director (In Charge Refineries), BPCL expressed "We are proud that our efforts have culminated in the receipt of these coveted awards & recognitions from Shri. Dharmendra Pradhan, Hon'ble Minister of Petroleum and Natural Gas & Steel, Government of India at the ‘FIPI Oil & Gas Awards 2020.  These awards are testament of our continuous pursuit for innovation, excellence and service quality”.

FIPI Oil and Gas Awards recognize the leaders, innovators and pioneers in the Oil and Gas Industry, with an objective to celebrate the industry’s most outstanding achievements. The applications were evaluated by the Awards Committee comprising of experts from oil and gas industry.

 

About BPCL:

 

A Fortune Global 500 Company, Bharat Petroleum is the second largest Indian Oil Marketing Company and one of the premier integrated energy companies in India, engaged in refining of crude oil and marketing of petroleum products, with a significant presence in the upstream and downstream sectors of the oil and gas industry. The company attained the coveted Maharatna status, joining the elite club of companies having greater operational & financial autonomy.

 

Bharat Petroleum’s Refineries at Mumbai and Kochi, subsidiaries Numaligarh Refinery Limited at Assam and Bharat Oman Refineries Ltd., at Bina, Madhya Pradesh have a combined refining capacity of over 40 MMTPA. Its marketing infrastructure includes network of installations, depots, retail outlets, aviation service stations and LPG distributors. Its distribution network comprises around 18,000 Retail Outlets, 6,600 LPG distributorships, 733 Lubes distributorships, 123 POL storage locations, 52 LPG Bottling Plants, 58 Aviation Service Stations, 3 Lube blending plants and 4 cross-country pipelines.

 

With a focus on sustainable solutions, the company is developing a vibrant ecosystem. Bharat Petroleum has been partnering communities by supporting innumerable initiatives connected primarily in the areas of education, water conservation, skill development, health, community development, capacity building and employee volunteering. With ‘Energising Lives’ as its core purpose, Bharat Petroleum’s vision is to be the most admired global energy company leveraging talent, innovation & technology.

Tuesday 12 January 2021

Carandbike.com clocks 17 million unique Users in December 2020

 


 

Establishes itself as a strong contender be #1 auto-portal in 2021~

 

Mumbai/Delhi January, 2021: The country’s No.1 automotive website, carandbike.com, has ended 2020 with a bang. In December last year, the website has recorded over 17 million unique visitors and the total number of visitors are at an all-time high of more than 22 million. With visitors from across the globe, carandbike.com has yet again scaled new heights and is one of the best automotive websites out there. With its unbiased views, credible news and detailed reviews, carandbike.com has always been the chosen destination for all those, wanting to get any and every information about the automotive world.

Speaking on this achievement Praveen Loganathan, CEO, carandbike said, “carandbike has always been the best website catering to automotive content and the product. We’ve always brought our viewers credible news, reviews and product related information and the trust of our viewers can be seen in the number of visitors on the website. Reaching 17 million in a month is a big achievement, and we can’t wait for more visitors to join us in our journey.”

carandbike.com has been consistently crossing the 15 million unique visitors mark last year and this at a time when the automotive industry and the entire economy as a whole was on a downslide. The carandbike team kept bringing you the latest updates with new programs like FreeWheeling With SVP, which, both on YouTube and Instagram, provided viewers a platform, to get in touch with the top bosses of automobile company’s and ask any question they wanted to.

Talking more about the team’s efforts Siddharth Vinayak Patankar said, “We’ve continuously tried to re-invent ourselves as a team and our strategy to innovate at the time of a crisis has certainly paid of. We’re proud of the achievement and we are already excited for 2021 for that’s when the carandbike awards will take centre stage, another unique proposition! Can’t wait!”

While news, reviews and videos form the basis of what carandbike.com has to offer.  carandbike lists over 42 manufacturers and 336 models to help users to make an informed choice. Users can not only browse new cars, upcoming cars, car price, car dealers, car reviews, and compare cars, but also use our car recommendation section and total cost ownership section. The recommendations are based on a sophisticated algorithm that also combines user preference with expert ratings.


Svayam's 'Accessible Family Toilet Project' Reveals that 76% of People in Rural India, with Reduced Mobility, Struggle to Access Basic Sanitation Facilities

In four years, 1.44 crore individuals have been made aware of the significance of accessible sanitation across 14 st...